Heeft u een tip, opmerking of klacht voor ons?
Na een ziekenhuisopname of operatie weer zo zelfstandig mogelijk thuis functioneren en weer deelnemen aan de eigen sociale omgeving, dat is waar De MARQ voor staat. Wij vinden het belangrijk dat u tevreden bent over het revalidatietraject. Maar er kunnen zich soms situaties voordoen waarin niet alles gaat zoals u verwacht.
Uw onvrede onder woorden brengen lijkt negatief, maar niets is minder waar. Dit lucht niet alleen op, maar geeft ons de kans te verbeteren en het eventueel beschadigde vertrouwen te herstellen.
Klachtenregeling
Omdat wij het belangrijk vinden dat u uw wensen en onvrede kunt uiten geldt er voor De MARQ een klachtenregeling, waarover we u hier graag nader informeren. Op de website vindt u de gehele regeling.
Wat is een klacht?
U kunt ontevreden zijn over een gedraging binnen De MARQ of over een medewerker van De MARQ die betrokken is bij uw behandeling. Onvrede kan betrekking hebben op de behandeling maar ook op de manier waarop u bejegend bent. Wat te doen als u ontevreden bent? U kunt dit zowel mondeling als schriftelijk kenbaar maken. U kunt de onvrede rechtstreeks melden bij de betrokken medewerker(s) of de manager. Indien u dit lastig vindt of indien dit niet tot een oplossing heeft geleid, kunt u dit met de klachtenfunctionaris van De MARQ bespreken. De klachtenfunctionaris biedt een luisterend oor en kan op uw verzoek bemiddelen. Heeft dit niet tot het gewenste resultaat geleid? Dan is het mogelijk een officiële klacht in te dienen. Hiervoor verwijzen wij u door naar de klachtenregeling.
Klachtenfunctionaris
De klachtenfunctionaris van De MARQ is verantwoordelijk voor:
- het bieden van ondersteuning bij het zoeken naar een oplossing
- het informeren over de klachtenregeling
- de bemiddeling en centrale registratie van klachten
- het signaleren van mogelijke tekortkomingen
Uiteraard doen wij er alles aan om iedereen met een tevreden gevoel naar huis te laten gaan. Maar soms gaat niet alles zoals verwacht. U wilt het daar over hebben, maar vindt dat misschien ook moeilijk. Toch kan het uiten hiervan opluchting geven, u verder helpen en ons de kans geven om zaken te verbeteren. Help ons om uw vertrouwen te herstellen en van uw ervaring te leren, door in deze situaties contact op te nemen.
U kunt voor dit soort zaken zowel mondeling als schriftelijk terecht bij de betrokken medewerker(s) of de manager. Als u dat lastig vindt of dit niet tot een oplossing leidt, dan kunt u dit met de klachtenfunctionaris van De MARQ bespreken.
Onze klachtenfunctionaris is Marijke Jansen–van Beckhoven. Zij is een gecertificeerd klachtenfunctionaris, geregistreerd bij Registerplein
U kunt onze klachtenfunctionaris, Marijke Jansen–van Beckhoven, van ma t/m vr tijdens kantooruren bereiken via:
Telefoon: 088-1710026 / 0682144970
Email: klachtenfunctionaris@deMARQ.nl
Leidt dit nog niet tot het gewenste resultaat dan is het mogelijk een formele klacht in te dienen. Hoe u dit kunt doen, staat vermeld in onze klachtenregeling. Marijke Jansen kan u daarin ook bijstaan.
Verder lezen?
Bekijk onze tips voor het bespreekbaar maken van een klacht en onze klachtenregeling.
Tips en klachtenregeling