Bezoekers
Als uw naaste bij ons revalideert, is het vaak zo dat hij of zij een aantal weken bij ons verblijft. Bezoek van thuis kan als een grote steun worden ervaren. Samen een praatje maken, even schik hebben of samen iets oefenen zoals een ommetje maken met de rollator.
Visite is tijdens de bezoekuren van harte welkom op de afdeling. Wanneer die zijn, kunt u terugvinden bij de informatie over onze locaties.
Het is goed om te weten, dat we ook gedurende de dag verschillende momenten hebben dat er gegeten wordt of dat er gerust wordt. Probeer daar een beetje rekening mee te houden. Ook kan therapie op elk moment van de dag ingepland worden. De planning van de therapieën van uw naaste hangt op de kamer aan de muur, zodat u precies kunt zien wanneer hij of zij weer terug is. Soms is het helpend om bij een teamoverleg (MDO) of therapie aanwezig te zijn. Dat zal ons team dan met de eerste contactpersoon bespreken.
Welkomstmappen op de kamers
Op iedere kamer ligt een Welkomstmap klaar voor onze revalidanten. Deze bevat specifieke informatie over het revalideren op deze plek, van uitleg over onze werkwijze tot hele praktische zaken zoals de openingstijden van de horeca, faciliteiten zoals het winkeltje en de kapper, het kluisje, hulpmiddelen, WMO in deze gemeente enzovoorts. Deze map kunt u hieronder zelf ook inzien. Het is niet de bedoeling dat de Welkomstmap door bezoekers of na afloop van de revalidatie meegenomen wordt, deze mappen zijn in beheer van De MARQ en kunnen na ontslag dan ook achtergelaten worden op de kamer.
- Klik hier voor de welkomstmap van Zevenbergen
- Klik hier voor de welkomstmap van Etten-Leur
- Klik hier voor de welkomstmap van afdeling Molengracht A (4e etage) in Breda
- Klik hier voor de welkomstmap van afdeling Molengracht B (5e etage) in Breda
- Klik hier voor de welkomstmap van afdeling Molengracht C (4e etage) in Breda
Mantelzorg
Als uw naaste bij De MARQ revalideert kunt u zelf ook een beroep op ons doen. We begrijpen dat dit namelijk ook voor u een grote impact kan hebben. Daarom gaan we graag met u in gesprek over alle veranderingen die op uw pad zijn gekomen en hoe het straks moet als uw naaste weer met ontslag gaat. Dit zijn onderwerpen waar we tijdens het MDO-overleg aandacht aan besteden en waar u daarnaast ook over kunt spreken met onze maatschappelijk werker.
U helpt uw naaste door goed voor uzelf te blijven zorgen. Zo kunt u er ook beter voor elkaar zijn. De maatschappelijk werker kijkt ook naar wat ú nodig heeft in de nieuwe situatie tijdens de revalidatie en naar de periode daarna. Wij zijn bekend met allerlei organisaties in de regio die u en uw naaste zouden kunnen ondersteunen.
Rol van de 1e contactpersoon
Goede communicatie vinden we bij de MARQ belangrijk. We werken daarom met een vast contactpersoon die goed op de hoogte wordt gehouden en we ook uitnodigen bij overlegmomenten.
Als eerste contactpersoon hou je de familie aangehaakt, die willen ook graag weten hoe het gaat. Hoe fijn hun steun en belangstelling ook is, het gevolg kan zijn dat u dan meerdere keren hetzelfde verhaal moet doen. Graag geven we u enkele tips om dit goed te organiseren:
- Maak een groepsapp aan op WhatsApp
- Maak een familiegroep aan per e-mail
- Of spreek een belcirkel af waarbij iedereen telkens één ander persoon verder informeert.
Goed om te weten:
Belangrijke berichten e-mailen we naar de 1e contactpersoon. Het is aan hen of haar om de andere familieleden hier dan verder over te informeren. Op die manier zorgen we er samen voor dat er aan iedereen gedacht wordt. Alvast veel dank hiervoor.
Coronamaatregelen
We doen ons uiterste best om het Coronavirus buiten de deur te houden. Dat heeft ook gevolgen voor de visite. Als er een uitbraak is, treffen we maatregelen om verdere verspreiding tegen te gaan.
Lees aub deze informatie als er een uitbraak is.
Voorkomen is nog beter. Heeft u klachten? Bent u zelf vermoedelijk besmet? Dan raden we u aan om voorafgaand aan uw bezoek eerst een test te doen, de uitslag af te wachten en uw bezoek uit te stellen als u Corona blijkt te hebben. Alvast bedankt.
Locatie gegevens
Op elke locatie liggen informatiemappen met praktische informatie. Meestal treft u deze in de gezamenlijke ruimten of op de kamer van de revalidant. Heeft u verder nog vragen dan staan onze collega’s op de afdeling u met plezier te woord.
Meer details over onze locaties kunt u hier vinden: